Sønderstrand
Signaler fra en pensel
Det at sætte ord på den skabende proces kan til tider føles lidt vanskeligt for en billedma-ger. Selv er jeg meget fascineret af arbejds-gangen. Jeg maler, spartler, skraber og krad-ser mig frem til en flade, en struktur, som er afgørende for det videre forløb. Ofte er den kreative process i sig selv igangsættende og motiverende.
Starten på et nyt arbejde kan være ret så kaotisk med de mange ideer og indre billeder der trænger sig på. En vigtig igangsætnings-faktor er spændingen, for man ved aldrig helt, hvor det lander. Først afsættes tilfældige og helt spontane streger, former og farver omkring min motivverden, som er naturen. Naturmaleri - ikke naturalistisk - men naturens signaler, mine opsamlede sansninger og registreringer fra et hjørne af naturen, - men efterhånden får også menneske-figuren større plads i mit maleri. Former og skikkelser indfinder sig og erobrer pladsen på lærredet. Til tider fornemmer jeg, det er underbevidstheden der vælger og placerer. Nogle elementer sorteres fra, mens andre fremkommer som ren foræring fra billedet, der nu tager del i processen og vil i kontakt med maleren for enten at forlange den gule farve nedtonet eller fortælle at den røde figur må strammes op. Nye tanker og følelser opstår i dialogen med maleriet og historierne udvikler sig på selve billedfladen i takt med arbejdet.
Motivationen til at eksperimentere med abstrakte og figurative elementer hentes i det omgivende univers, det være sig naturen eller hverdagens person-panoramaer, hvorfra begreber og relationer viderebehandles frem til koloristisk og forenklet billedsprog. Udover at skildre dagligdagsscener fokuserer jeg på farvernes intensitet og kommunikation.
Som jeg ser det, er der flere lag i tilværelsen, den konkrete daglige hverdag vi bevæger os i - og den abstrake, hvor det udefinerlige opstår. Begge planer vil jeg prøve at få med i mine arbejder. Mit ønske er at videregive en glæde over tilværelsen samtidig med et strejf af alvor - lag på lag, der giver plads til flertydig-hed i den sansede oplevelse, hvilket måske først rigtig træder frem senere - i samvær med billedet.
For mig opstår der i mødet med naturen en særlig energi - som ofte resulterer i arbejdet foran lærredet, et billede som afspejler den kraft og energi man bliver opfyldt af i mødet med naturen. At arbejde med landskabet handler ikke om at eftergøre naturen, men at sanse og omskabe det sete til billedsignaler.
Lectus sollicitudin luctus leo odio rutrum suspendisse pharetra turpis nisl nisl magna ultrices pellentesque ultricies nunc commodo.
Praesent tincidunt donec magna lore
Facilisi suspendisse quis convallis na
Vehicula tristique pharetra aenean
Scelerisque lacinia vel ut risus quisqu
Lectus ligula libero augue vitae praes
Ligula velit turpisaret duis enim loborti
Hymenaeos parturient vivamus augue
Urna sagittis tellus curabitur tincidunt
Pellentesque odio urna nullam habita
Donec ibero mauris consectetuer sodi
Eget ante aliquam suspendisise erat suspendisse consequatur temporatu nunc amet class velit pellentesque.
Consec laore (Mibulum)
01/01/2012
Ipsum dui ad duis tempor nulla viva nunc sed morbi justo metus feugitat suspendisse nihil .
Consec laore (Mibulum)
01/01/2012
Inceptos dolor dictum proin dapibu facilisis magna inceptos dolor ullam dictum proin facilisis magna.
Consec laore (Mibulum)
01/01/2012